סבתא ספרי לי סיפור – גרונטולוגיה נרטיבית דרך עדשה הצטלבותית: מחקר ומעשה

שיתוף:

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

בשני העשורים האחרונים הולכת ומתפתחת הגרונטולוגיה הנרטיבית והיא ענף ייחודי במדעי הזיקנה שמבקש לבחון את תהליך ההזדקנות “מבפנים”, באמצעות הקשבה שיטתית לסיפורים שא.נשים מבוגרים מספרים על עצמם, על אחרים ועל העולם. באמצעות התמקדות בהיבט הביוגרפי שבהזדקנות, הגרונטולוגיה הנרטיבית מבקשת לכבד את הייחודיות והסוכנות (agency) של א.נשים מבוגרים, ולהאיר את אפשרויות הצמיחה וההתפתחות הגלומות בגיל מבוגר ובכך לקדם את איכות חייהם.

מרכז מינרבה לחקר אוכלוסיות מודרות בזיקנה, הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות באוניברסיטת חיפה בהובלתה של פרופ’ טובה באנד וינטרשטיין יחד עם הבית הספרדי והמנכלית נטעלי בן קיימו כנס רב משתתפים בן יומיים .29.5.24-30.5.24.

היום הראשון נפתח בהרצאה מרכזית של פרופ’ שמוטקין “אין סיפורים פשוטים: סיפור החיים כזירת החלטות ודילמה בין אחדות לריבוי בזיקנה. המושבים התמקדו במחקרים אמפיריים  שעסקו בנרטיב כערוץ להשמעת קולן של אוכלוסיות מודרות בזיקנה, המתודה הנרטיבית כאמצעי להערכה ולהתערבות בזיקנה ושימוש בסיפורי חיים לטיפול נרטיבי באמצעות תיאטרון ודרמה תרפיה.  במקביל, הוצגה תערוכה של ייצוג חזותי-נרטיבי של נשים בזיקנה החוות שוליות מרובה.

יומו השני של הכנס התמקד בטיפול הנרטיבי   ( Narrative care )כאמצעי להתמודדות במצבי זיקנה משתנים בהשתתפות פרופ’ עמיה ליבליך, והפעלות בסדנאות מקבילות.

לחצו כאן לצפייה בתמונות מהכנס

לינק לצפייה בהרצאות הכנס 

המשתתפים בכנס