ד”ר יונה אמסטר

ד"ר יונה אמסטר

טיפ למרצים מתחילים

אני חושב שחשוב ללמד משהו שיש לך passion אליו. אם אפשר ללמד משהו שאתה אוהב. ואם זה לא אפשרי אז למצוא משהו בתוך הנושא שאתה יכול להתלהב. ולהתחיל כל קורס עם סיפור. בסוף זה רק סיפורים. לספר לסטודנטים למה התחום חשוב. למה אנחנו אוהבים את התחום ואיך הם יכולים לקחת חלק.

 

מה אתה הכי אוהב בהוראה?

לספר ספורים על העבודה שלי מחוץ להוראה. ואז כשאני מספר את הסיפור לסטודנטים אני רואה את זה מנקודת מבט אחרת, דרך העיניים שלהם. ואז אני רואה שזה לא כל כך פשוט כמו שחשבתי … ובעצם דרך האינטראקציה עם הסטודנטים , אני לומד מחדש .

 

אתה מצליח להישאר רלוונטי?

כן. אני מרגיש שכל שנה שאני עובד בתחום אני מוסיף יותר סיפורים רלוונטיים לסטודנטים שלי. אני חושב שהרלוונטיות שלי היא מהניסיון בתחום. אני תמיד מעדכן את השיעורים עם סיפורים חדשים.

 

מבחן או עבודה?

גם וגם. אני נותן עבודה קצרה של כמה עמודים סקירת ספרות או כתיבת אבסטרקט לגרנט.בכל קורס שאני מלמד אני נותן מאמרים והם צריכים להציג את זה באופן ביקורתי.בסוף הקורס יש גם מבחן. לא רק אמריקאי. זה לא יותר מ 40% מהציון.מבחן הוא לא מדד מספיק טוב לידע מהקורס.

 

מרצה שהשאיר אצלך חותם?

אני זכיתי בגדול. מרצים ומדריכים מדהימים שאני בקשר איתם עד היום.

 

אם לא היית מרצה מה היית?

אני קודם כל אבא ובן זוג .אני בחרתי עבודה שאני אוהב ואני יכול לעזור לאנשים ואני אוהב ללמד ואני אוהבת לטפל באנשים אבל זה לא כל החיים שלי. זה חלק. כשאנשים שואלים אותי מה אני עושה? אני עונה – מורה. אני יותר מורה ממרצה.