גב’ דבי מישור

דבי מישור

דבי מישור, נשואה, אמא לשלושה וסבתא לארבעה.
משנת 2015 בפקולטה, בתפקיד ניהולי. “החוג גדל והתפתח. נפתחו תוכניות חדשות, יחידת הסימולציות התרחבה. פתאום אני מנהלת של שמונה עובדות.”

טיפ מהתנור לניהול באקדמיה
הטיפ הכי חשוב שאני יכולה לתת למנהלניות הוא להיות קשובה לכל הסגלים, להבין ולהכיר. אני יכולה לומר שאני הגעתי לחוג ״טבולה ראסה״ ולאט לאט למדתי שהעבודה בצוות היא החשובה.
משתדלת להיות עם הסגל המנהלי בגובה העיניים.
תפקידי לוודא שהפעילות השנתית תתנהל הכי טוב שאפשר. מבחינתי, רק אם מבינים וקשובים אפשר לנסות ולבנות מערך טוב של עבודה. “חשוב לי שהצוות יגיע בכיף לעבודה, זה כבר 80% מהיכולת לתת שירות טוב.
אם העובד/ת מרגיש/ה בנוח זה המתכון לעבודת צוות טובה, מסירות ולא פחות חשוב למקצועיות. הביטוי לכך הוא שהצוות לא רוצה לעזוב למרות שקידום זה חשוב והכרחי תמיד.

מה את אוהבת בניהול באקדמיה?
יש כאן המון תחומים. אנחנו עובדים בצוות, בחוג ומול הצוותים השונים והמגוונים באוניברסיטה. אני צריכה לנהל את הצד התקציבי והאנושי שמתחלק לסגל האקדמי ולסגל המנהלי. זה מגוון לי את העשייה היומיומית. אני אוהבת את המפגש עם הסטודנטים עם הסגל האקדמי וכמובן עם החברות שלי בסגל המנהלי, בחוג ומחוצה לו. חשוב לי לדעת שהשירות והטיפול שאני מעניקה יהיו בסנכרון מלא עם כל הגורמים. לראות את התמונה המלאה. לנסות למצוא פתרונות טובים לכולם.

יש הבדל בין דבי של ההתחלה לדבי של היום?
דבי של ההתחלה לא ידעה מה זה אומר ״לרכז״ חוג. עם השנים אני מבינה שזה לא רק לבצע את המוטל ולשים V בצ׳ק ליסט. זה לדאוג, ממש כמו אמא אווזה. חברי סגל שמחים להמשיך ללמד כאן כי לא הכל זה רק חומר לימודי ומינוי אקדמי, אלא גם המעטפת חשובה להם. שהסגל אומר שהוא נהנה להיכנס למזכירות.
השנים עושות את שלהן – הידע שרכשתי, הניסיון שצברתי, המצבים הרבים שחוויתי במהלך השנים בחוג מאפשרים לי לעיתים גם לחייך ולהבין שעשיתי גם טוב.

איך מצליחים להישאר רלוונטיים בעולם משתנה?
הראייה שלי לשאלה הזאת נוגעת בעיקר לגבי המועמדים והסטודנטים – הדור הולך ופוחת מבחינת הסבלנות. המענה נדרש לכאן ועכשיו או אם אפשר אז ל״אתמול״.
זה מעמיד אותנו במצבים שלעיתים מאתגרים כשיש עומס עבודה ומנסים לתת מענה הולם לכולם. ככל שאני יכולה וכך גם מנסה להעביר לצוות- אנו משתדלות לתת מענה מהיר וטוב ככל שניתן.
ממבט נוסף לעולם המשתנה- ככל שהכל דיגיטלי, זמין, נגיש ואפשר רק להפנות לקישורים שונים כדי למצוא מענה, אני פעמים רבות מעדיפה להתאמץ עוד קצת ולתת מענה מפורט ואישי יותר למועמדים, סטודנטים או סגל אקדמי בכיר ומן החוץ.

איך את מייצגת את המערכת מול הסטודנטים ואת הסטודנטים מול המערכת?
אני מאוד משתדלת לשים את הסטודנט במרכז, לתת לו פתרון, לדוגמא: במצב של הפסקת לימודים, לא רק נגיד לו ״אתה בהפסקת לימודים״ ולא תוכל להיות סטודנט בחוג אלא ככל שתלוי בי, אני מנסה לתת זווית ראיה נוספת, לראות איך אפשר להשאיר אותו בתוך המערכת שיצליח לסיים תואר, אולי בחוג אחר. כך פועלות המנהלניות וראשי התכניות יחד בנושאים הרגישים הנקרים בדרכנו המשותפת בעבודה מול הסטודנטים.

מישהו שהותיר בך חותם?
יש הרבה אנשים שהכרתי לאורך שנות עבודתי באוניברסיטה והותירו בי חותם בתחומים השונים במהלך העבודה. למדתי מהסגל האקדמי והמנהלי על השיתוף והניהול. מאז עבודתי בביה״ס למדעי המדינה ועד היום בפקולטה המדהימה שלנו. מכל מלמדי השכלתי וניסיתי ליישם מעט מדרכי העבודה של כל אחד ואחת.

אם לא היית מנהלנית?
ההכשרה שלי היא להוראה. אולי הייתי מורה? החלטתי בעבר הרחוק לא להיכנס לתחום זה ובכל זאת הגעתי לעסוק בתחום שיש בו הרבה עבודה עם אנשים.